Skupina Lenovo (HKSE: 992) (ADR: LNVGY) je danes objavila, da so prihodki skupine v tretjem četrtletju poslovnega leta dosegli rekordnih 17,2 milijarde ameriških dolarjev, podjetje pa novo rekordno četrtletje. Dobiček pred obdavčitvijo je v primerjavi z istim četrtletjem lanskega leta zrasel za 52 % na 591 milijonov dolarjev, čisti dobiček pa se je medletno povečal za 53 % na 395 milijonov dolarjev. Trajno rast družbe Lenovo je spodbudila inovativna ponudba izdelkov podjetja, ki se je hitro prilagodila kulturi dela, učenja in igranja od doma v hitro spreminjajočem se svetu, naložbe v preobrazbo pa še naprej spodbujajo nove dolgoročne priložnosti za rast.
- Drugo zaporedno rekordno četrtletje, vsi prihodki, dobiček pred obdavčitvijo in čisti dobiček so bili rekordno visoki
- Prihodki skupine Lenovo so se medletno povečali za 22 % na 17,2 milijarde USD
- Četrtletni dobiček pred obdavčitvijo (PTI) v višini 591 milijonov ameriških dolarjev se je v primerjavi z enakim obdobjem lani povečal za 52 %
- Čisti dobiček se je medletno povečal za 53 % na 395 milijonov USD
- Vsa poslovna področja so zabeležila medletno rast
- Napoved organizacijskih sprememb za spodbujanje strategije rasti in preobrazbe, ki jo vodijo storitve
Osnovni dobiček na delnico je v tretjem četrtletju znašal 3,31 ameriškega centa.
“Še eno rekordno četrtletje je odraz našega inovativnega portfelja izdelkov in operativne odličnosti, ki je spodbudila rast v vseh segmentih,” je dejal Yuanqing Yang, predsednik in izvršni direktor družbe Lenovo, ter dodal: “Leto 2020 je v naš svet prineslo izjemne spremembe in izzive, vendar se je Lenovo hitro odzval na nove trende na področju dela in življenjskega sloga ter dosegel odlične rezultate. Zdaj že vidimo rezultate naložb v preobrazbo, še naprej bomo vlagali v tehnologijo in inovacije, spodbujali inteligentno preobrazbo med panogami in ustvarjali trajnostno rast.”
Globalni gospodarski dejavniki
Izzivi leta 2020 se v različnem obsegu nadaljujejo tudi v novem letu. Sem spadajo trenutna geopolitična negotovost, pomanjkanje računalniških komponent, ki je posledica močnega povpraševanja, in globalna pandemija COVID-19. Kljub temu obeti za leto 2021 ostajajo pozitivni. Lenovo je globalno podjetje, saj je prisotno na 180 trgih in ima več kot 30 proizvodnih obratov po svetu. Nova globalna norma dela, študija in igranja od doma oziroma na daljavo bo še naprej spodbujala dolgoročne in trajnostne trende rasti povpraševanja po napravah, infrastrukturi in storitvah v oblaku.
Pregled po poslovnih področjih
Lenovova skupina inteligentnih naprav (IDG) še naprej skrbi za odlične poslovne rezultate podjetja. Skupina PC in Smart Devices Group (PCSD), ena od dveh poslovnih enot IDG, je dosegla rekordne prihodke v višini 14 milijard ameriških dolarjev, dobiček pred obdavčitvijo v višini 925 milijonov dolarjev in rast v višini 27 %, pri čemer je marža dosegla rekordnih 6,6 %. Odlične rezultate četrtletja sta spodbudila operativna odličnost družbe Lenovo, ki je bila kos naraščajočemu povpraševanju po vsem svetu, in inovativen portfelj izdelkov, ki se je hitro prilagodil spreminjajočim se potrebam strank po delu, učenju in igranju od doma. Osredotočenost na segmente inovacij in visoke rasti je pripomogla k povečanju vodilnega položaja družbe Lenovo na trgu osebnih računalnikov z rekordnim 25,3-odstotnim globalnim tržnim deležem. Vse zemljepisne regije so bile zelo uspešne – Severna Amerika je medletno dosegla 60-odstotno rast obsega prodaje, EMEA je prvič postala prva po tržnem deležu, azijsko-pacifiška regija je postavila nov rekord glede dobička, Kitajska pa je povečala obseg pošiljk za 30 odstotkov na medletni ravni. Skupina vidi medletno rast trga osebnih računalnikov kot dolgoročni premik v tehnološkem sektorju, ki bo vzdržen precej dlje od pandemije.
Najnovejši podatki podjetja IDC so potrdili, da je celotni trg leta 2020 presegel 300 milijonov enot, kar je spodbudilo močno zadnje četrtletje koledarskega leta. To še dodatno krepi stališče družbe Lenovo, da bodo življenjski trendi dela, študija in igranja od doma vodili do povprečja ene naprave na osebo in dolgoročno še naprej povečevali povpraševanje po osebnih računalnikih, tabličnih računalnikih in pametnih napravah. Lenovo se bo še naprej osredotočal na kombinacijo inovacij, da bi zajel nove potrebe strank, in operativno odličnost, da bi zadovoljil prihodnje močno povpraševanje.
Druga poslovna enota IDG, Mobile Business Group (MBG), je znova poslovala dobičkonosno, z dvomestno stopnjo medletne rasti, in si je opomogla od vpliva COVID-19. Ne le, da je nadaljevala dobičkonosno, temveč je tudi dosegla najvišjo donosnost, odkar je podjetje kupilo družbo Motorola. Odlični rezultati v Latinski in Severni Ameriki so bili podlaga za hitro širitev v Evropi in Aziji, kjer je bila dosežena dvo- in trimestna rast zahvaljujoč razširjenim odnosom med operaterji in večjemu naboru izdelkov. Podjetje bo še naprej izkoriščalo močan portfelj izdelkov in inovacije 5G za spodbujanje prihodnje donosne rasti.
Skupina za podatkovne centre (DCG) je zaradi vsesplošne rasti dosegla rekordne prihodke v višini 1,63 milijarde ameriških dolarjev, medtem ko je donosnost medletno izboljšala skoraj za odstotno točko. Ponudniki storitev v oblaku in segment malih in srednje velikih podjetij so dosegli medletno rast. Mala in srednja podjetja so družbi ustvarila milijardo ameriških dolarjev prihodkov, kar je največ v zadnjih treh letih, medtem ko je rekordne prihodke beležil oddelek rešitev za shranjevanje podatkov, ki je tržno povprečje prerasel za 11 odstotnih točk. Tudi prihodki v programsko opredeljeni infrastrukturi in storitvah so dosegli nov rekord. Lenovo TruScale Private Cloud Infrastructure-as-a-Service kot storitev v kombinaciji s SAP HANA Enterprise Cloud je bila dobro sprejeta in ustvarja veliko povpraševanje, medtem, ko je podjetje še okrepilo prvo mesto med superračunalniki na lestvici TOP500. V prihodnje podjetje pričakuje vse večje povpraševanje po hibridnih oblakih in IT-infrastrukturi ter si obeta nadaljnjo rast prodaje ob hkratnem povečanju donosnosti poslovanja.
Oddelek za inteligentno preobrazbo še naprej posluje odlično, saj so skupni prihodki od programske opreme in storitev* zrasli za skoraj 36 % in dosegli nov rekord v višini skoraj 1,4 milijarde ameriških dolarjev – več kot 8 % skupnih prihodkov skupine. Prihodki* od vezanih storitev, upravljanih storitev in storitvenih rešitev so medletno dosegli 26 %, 73 % oziroma 49 % rast, medtem ko so storitve naprava kot storitev (ang. Device-a-a-Service) medletno dosegle visoko dvomestno rast (74 %). Poleg tega so prihodki od e-trgovine medletno zrasli za skoraj 45 % in postavili nov rekord. Ti izjemni rezultati dokazujejo pomen inteligentne preobrazbe kot dolgoročnega katalizatorja rasti za skupino. V prihodnosti skupina vidi priložnosti za izrabo svojih izkušenj in zmogljivosti za izgradnjo pametne proizvodnje, pametnega izobraževanja in pametnih zdravstvenih rešitev.
Nova organizacijska struktura za obdobje 2021/2022
Lenovo je danes predstavil novo organizacijsko strukturo, ki naj bi izkoristila priložnosti za rast skupine, predvsem na področju storitev. 1. aprila 2021 bo Lenovo združil oddelka za storitve in rešitve ter ustanovil novo skupino Solutions & Services Group (SSG). Ta bo še naprej spodbujala preobrazbo podjetja z zagotavljanjem rešitev prek pametnih vertikal, povezanih storitev, upravljanih storitev in lastnih ponudb vrste “kot storitev”, vključno z DaaS in Truscale™.
S tem bo podjetje Lenovo strukturirano v tri glavne poslovne skupine, usklajene s strategijo podjetja 3S za pametni internet stvari, pametno infrastrukturo in pametne vertikale, in sicer IDG (Intelligent Devices Group) – osredotočeno na pametni internet stvari; ISG (Infrastructure Solutions Group, preimenovana v DCG, Data Center Group) – osredotočena na pametno infrastrukturo; in SSG – osredotočena na pametne vertikale in storitve. IDG bo vodil Luca Rossi (trenutno predsednik PCSD v EMEA in Latinski Ameriki). ISG bo še naprej vodil Kirk Skaugen. Novonastalo skupino Lenovo Solutions & Services Group (SSG) bo vodil Ken Wong (trenutno predsednik PCSD v azijsko-pacifiški regiji).
Poleg tega se bodo prodajne organizacije Lenovo na trgih po svetu razdelile na kitajski del in mednarodno prodajno organizacijo, ki jo bosta vodila Liu Jun (trenutno predsednik IDG na Kitajskem) in Matt Zielinski (trenutno predsednik PCSD v ZDA), da bi spodbudili večje sinergije in učinkovitost med poslovnimi skupinami. Vseh pet voditeljev bo neposredno poročalo Yuanqingu Yangu in tvorilo izvršni odbor Lenovo (LEC). Gianfranco Lanci, korporativni predsednik in glavni izvršni direktor družbe Lenovo, je za september 2021 napovedal svojo upokojitev. Do takrat bo še naprej opravljal funkcijo predsednika in glavnega operativnega direktorja Lenovo Group ter bo odgovoren za globalno poslovanje družbe Lenovo v vseh poslovnih skupinah in prodajah.
* fakturirani prihodki